Początek życia człowieka – scenariusz zajęć dla szkoły ponadpodstawowej
Wychowawca | 1 marca 2021Przedmiot: wychowanie do życia w rodzinie, godzina wychowawcza, biologia
Cel ogólny:
-
uświadamia sobie, że życie ludzkie rozpoczyna się od poczęcia.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
-
wie, co to jest kod genetyczny i informacja genetyczna,
-
zna fazy kształtowania się człowieka,
-
poznaje badania naukowe dotyczące początku życia człowieka,
-
uświadamia sobie, że życie ludzkie rozpoczyna się od momentu poczęcia,
-
rozumie, że życie jest wielkim darem,
-
uświadamia sobie, że jest osobą niepowtarzalną.
Metody i formy pracy:
miniprojekt, miniprezentacja multimedialna, pogadanka, praca indywidualna, praca z tekstem (cytaty z książki Ekologia prokreacji bądź ze strony internetowej),
Środki dydaktyczne:
miniprezentacja multimedialna, karteczki czerwone i zielone, gotowe materiały ksero (lub link www.ekologiaprokreacji.pl do tych materiałów), karteczki z cytatami z encyklopedii, słowników, podręczników.
Bibliografia:
-
strona internetowa www.pro-life.pl/materialy-edukacyjne/ (Biblioteczka Pro-Life nr 1: Od kiedy? Od poczęcia, str. 9–10)
-
strona internetowa: www.ekologiaprokreacji.pl
-
strona internetowa: https://pro-life.pl/wp-content/uploads/2019/08/folder-kazde-poczete-dzieco-ma-prawo-do-zycia.pdf
-
strona internetowa: https://www.tvp.info/44972774/badanie-96-proc-biologow-zadeklarowalo-ze-zycie-zaczyna-sie-od-poczecia
Czas: 45 min.
Ta treść jest zablokowana
Wykup prenumeratę z dostępem do wersji elektronicznej.