
Jak wspomagać wszechstronny rozwój młodego człowieka? Jak zapewnić stały postęp w zdobywaniu przez każdego ucznia wiadomości i umiejętności, zapisanych w podstawie kształcenia ogólnego? Jak skutecznie mobilizować dziecko do uczenia się i jaki przyjąć sposób uczenia, aby nauka szkolna była fascynująca, ciekawa i dostosowana do konkretnego ucznia? Nauczanie werbalne, encyklopedyczne ma złą opinię, a nauczanie eksperymentalno−problemowe wymaga odpowiednich warunków i jest czasochłonne. Język obrazu mocniej przemawia do młodego człowieka, dlatego w dydaktyce wykorzystuje się metodę obserwacji i doświadczeń, korzysta się z pomocy dydaktycznych i urządzeń technicznych, w których dominującym przekazem jest obraz – projektor multimedialny, tablica interaktywna, platforma edukacyjna, film itd. Uczeń powinien widzieć, robić, mówić, czytać, słyszeć daną informację o świecie, bo to zapewni trwalsze jej zapamiętanie.
Żyjemy w społeczeństwie opartym na wiedzy, w społeczeństwie przekazu elektronicznego. Nauczanie i uczenie się muszą być odpowiednie do nowych wymogów i technicznych możliwości.
Lekcje powinny być interesujące, budzić zaciekawienie światem, a uczeń winien mieć świadomość celu omawianych tematów i nabywanych umiejętności. Przerabiany materiał nie może być niezrozumiały, zniechęcający do dalszej nauki.
Stwarzajmy naszym uczniom szansę osiągnięcia sukcesu szkolnego, zachęcajmy do podejmowania kolejnych prób poznawania nowych wiadomości za pomocą nowoczesnych narzędzi, rozwijajmy zdolności i kształtujmy trwałe zainteresowania poznawcze.
dr Józef Winiarski
redaktor naczelny
Zachęcamy do zapoznania się z treścią tego numeru „Wychowawcy”.
Koszt 30-dniowego dostępu on-line do wybranego numeru to zaledwie:
SMS – 3,69 zł brutto, przelew lub płatność kartą – 3 zł brutto.
Płatności on-line i serwis SMS obsługiwane są przez Dotpay. Usługa SMS dostępna jest w sieciach Era, Orange, Plus GSM, Play, Heyah i Sami Swoi.
Aby uzyskać 30-dniowy dostęp co całego numeru – kliknij przycisk poniżej. Klikając tutaj możesz bezpłatnie zobaczyć przykładowy
numer „Wychowawcy” on-line (nr 5/2013 „To idzie gender”).
Formularz zamówienia
Nazwa | Przelew | SMS |
---|---|---|
Dostęp do całości numeru 11-2009 | 3 zł | 3.69 zł |
Zawartość numeru:
- Mariona Łaguna
Metody aktywizujące. Szkolna dydaktyka i praca z grupą - Krystyna Merska
Mój styl uczenia się - Piotr Kowalczuk
Od tam−tamów do Gadu−Gadu - Dariusz Hryciuk
Film na katechezie - s. M. Urszula Kłusek SAC
Wiedza świętych - Bożenna Kulikowska
Metody warsztatowe w pracy pedagogicznej - ks. Marek Dziewiecki
Jak rozmawiać z dzieckiem o śmierci? - Maria Mojzesowicz
Świętych obcowanie - Grażyna Komarzyniec
Śmierć nadchodzi znienacka - Barbara Buczek
Twórcze ćwiczenia - Maria Fortuna−Sudor
Aby lekcje były za krótkie - Ewa Stojak−Ślęczek
Pokonanie barier - Elżbieta Trojan
Aktywizujące metody nauczania w pracy nauczyciela. Zestawienie bibliograficzne - Ewa Gryzło
Kapelusze myślowe Edwarda de Bono - Elżbieta Trojan
Jak rozwijać twórcze myślenie? Zestawienie bibliograficzne - Mieczysław Biernat
Pomóż mi! - Iwona Bernatowicz
„Moja i Twoja nadzieja”. Scenariusz dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej - Renata Dulian
Billboard (klucz do języka) - Jolanta Tęcza−Ćwierz
Szansa na zdrowe dziecko
Okładka i zdjęcia w numerze za: www.sxc.hu