Są środowiska, które chcą narzucić ideologię gender placówkom oświatowym. Jest to opcja światopoglądowa sprzeczna z chrześcijańskim systemem wartości. Nasze człowieczeństwo domaga się bycia „darem” dla drugiego, przestrzegania naturalnych i obiektywnych praw, norm, wartości. Nasze postępowanie ma być zgodne z zasadami moralnymi, Dekalogiem, z przyjętym fundamentem etycznym, zgodne z kobiecością lub męskością.
Ideologia gender zakłada, że płeć biologiczna, z którą się rodzimy, jest nieważna. Rola kobiety, rola mężczyzny jest narzucona jednostce przez daną kulturę, a to ogranicza jej wolność. Natomiast płeć społeczno-kulturową można wybierać, bez względu na swoją płeć biologiczną. Płeć społeczno-kulturowa jest obrazem człowieka bez właściwości, przeciętnego. Gender to ideologia relatywizmu etycznego w sferze zachowań seksualnych, to kulturowe zagrożenie dla małżeństwa i rodziny, to dążenie do rozluźnienia norm moralnych w wychowaniu prorodzinnym. Wchodzenie w garnitur płci przeciwnej, jest przejawem niedojrzałości osobowej, a dekonstrukcja naturalnej różnicy płci czyni wielkie spustoszenie w poszanowaniu kobiecości, męskości. Wrodzoną odmienność należy respektować i nikt nie powinien obawiać się kultury, która dostrzega i szanuje naturalne różnice między kobietami i mężczyznami.
Rewolucja genderowa wpływa negatywnie na postawy i zachowania dzieci i młodzieży, jest realnym zagrożeniem dla prawidłowego rozwoju młodego pokolenia. Płeć jest istotnym składnikiem struktury psychofizycznej człowieka, nie można jej bagatelizować w wychowaniu.
Mamy dwie płcie, mężczyzny i kobiety, różne lecz równe, i tę wrodzoną odmienność należy respektować. Gender nie da się pogodzić z antropologią personalistyczną, bo człowiek nie jest istotą bezpłciową. Ta ideologia zaciemnia prawdę o tożsamości człowieka, deprecjonuje małżeństwo i rodzinę, i znieczula opinię publiczną na dewiacje.
Szanujmy tożsamość kobiety i mężczyzny, doceniajmy małżeństwo i rodzinę, a dzieciom zapewniajmy opiekę i wychowanie w pełnych rodzinach. Dostrzegajmy istotę uzupełniania się płci i potrzebę współpracy między nimi, ale opartej na prawdzie o osobie ludzkiej.
dr Józef Winiarski
redaktor naczelny
Zawartość numeru:
- Henryk Bejda
Idzie gender! - Michał Wyrostkiewicz
Teoria gender w świetle antropologii personalistycznej - ks. Andrzej Maryniarczyk
Źródła i skutki odrzucenia natury ludzkiej - s. M. Urszula Kłusek SAC
Dobro i zło - o. Krzysztof Niewiadomski, Natalia Ejtminowicz
Nowa ideologia. Czego chcą od dzieci? - ks. Marek Dziewiecki
Ideologia gender i… wcześniejsza emerytura - Joanna Bątkiewicz-Brożek
Gender – kłamstwo feministek - Magdalena Guziak-Nowak
„Tęczowa” szkoła - Centrum Prawne Ordo Iuris
Konstytucyjne prawa rodziców - ks. Dariusz Oko
Non possumus. Kościół wobec homoideologii - Franciszek Adamski
„Wychowanie do życia w rodzinie” pisane na nowo - Elżbieta Jaworska
Dla mojej Mamy. Scenariusz z okazji Dnia Matki
Okładka: www.stockfreeimages.com