Bez umiejętności komunikowania się nie można funkcjonować w społeczeństwie. W komunikacji interpersonalnej niezbędna jest umiejętność mówienia, słuchania, przekonywania, wyrażania samego siebie, własnych przemyśleń, przeżyć i uczuć. W rozmowie ważną rolę odgrywają nie tylko słowa, ale także gesty, postawa, natężenie głosu, mimika. Każde autentyczne spotkanie między osobami jest inne i niepowtarzalne.
Młody człowiek ma coraz mniej okazji do ćwiczenia umiejętności komunikacyjnych. Samotność, nawiązywanie relacji drogą elektroniczną skutkuje brakiem umiejętności jasnej prezentacji swoich myśli, odpowiedniej argumentacji, właściwej postawy. Rozmowa prowadzona drogą elektroniczną nigdy nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Niezbędny jest kontakt bezpośredni – komunikacja serca. Potrzebny jest też czas, przyjazna i życzliwa postawa wobec rozmówcy. Odbiorca winien być zainteresowany rozmową, a język musi być dla niego zrozumiały. Ważne jest miejsce spotkania, nastrój, traktowanie rozmówcy z szacunkiem. Prawdomówność, szczerość i pogoda ducha winny być postawą życia każdego wychowawcy, dając jego słowom niezwykłą moc, budząc zaufanie.
dr Józef Winiarski
redaktor naczelny
Zachęcamy do zapoznania się z treścią tego numeru „Wychowawcy”.
Koszt 30-dniowego dostępu on-line do wybranego numeru to zaledwie:
SMS – 3,69 zł brutto, przelew lub płatność kartą – 3 zł brutto.
Płatności on-line i serwis SMS obsługiwane są przez Dotpay. Usługa SMS dostępna jest w sieciach Era, Orange, Plus GSM, Play, Heyah i Sami Swoi.
Aby uzyskać 30-dniowy dostęp co całego numeru – kliknij przycisk poniżej. Klikając tutaj możesz bezpłatnie zobaczyć przykładowy
numer „Wychowawcy” on-line (nr 5/2013 „To idzie gender”).
Formularz zamówienia
Nazwa | Przelew | SMS |
---|---|---|
Dostęp do całości numeru 12-2016 | 3 zł | 3.69 zł |
Zawartość numeru:
- Karolina Karbownik
Komunikacja językowa - Bożena Baran
Kiedy i jak mówić dzieciom o uczuciach? - Aleksandra Bałdyga
Otworzyć się na innych (list) - Danuta Bula
O potrzebie pochwał w komunikacji - s. M. Urszula Kłusek SAC
Przestrzeń dobra i miłości - Seweryn Leszczyński
Filozoficzne aspekty wychowania - ks. Marek Dziewiecki
Prawdziwe spotkania - Małgorzata Mróz
Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - Jolanta Tęcza-Ćwierz
„Szkoła dialogu” w szkole – rozmowa z Barbarą Charczuk, autorką książki Szkoła dialogu - Ewelina Czajkowska
Psychologia komunikacji (bibliografia w wyborze) - Danuta Bula
Język twórczej współpracy - Tomasz Licak
Komunikacja niewerbalna w kreowaniu wizerunku człowieka - Ewa Kowalska
Poznajemy zwyczaje świąteczne. Scenariusz zajęć świetlicowych lub lekcji wychowawczej dla I etapu edukacyjnego - s. Jolanta Kurzanowska OSU
Moje uczynki miłosierdzia - Marek Mencel
O zachwianiu komunikacji w modlitwie - Barbara Czarny, Marzena Kaproń, Małgorzata Rodziewicz, Urszula Wiechnik
Słowo Ciałem się stało! Boże Narodzenie w poezji. Scenariusz dla gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych - Barbara Purgał
Cud nocy cichej. Scenariusz jasełek dla szkoły podstawowej