Rozpoczynamy nowy rok szkolny. Przed nami nowe plany, nadzieje i ustawiczna troska o rozwój każdego ucznia-wychowanka. Złożoność natury ludzkiej wymaga nauczania i wychowania zindywidualizowanego, czyli dostosowania oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych do indywidualnych cech ucznia oraz do jego możliwości psychofizycznych. Nauczyciel pracuje z uczniem w jego własnym rytmie i na odpowiednim dla niego poziomie, aby umożliwić mu osiąganie sukcesów na miarę jego możliwości. Uwzględnia jego mocne i słabe strony, zdolności, zainteresowania, umiejętności i motywuje do samodzielnego myślenia.
Do procesu kształcenia wchodzą nowe technologie informacyjne, zmieniające środowisko edukacyjne i funkcjonowanie ucznia w szkole. Nauczyciel dysponuje już nowoczesnymi środkami dydaktycznymi, a media wchodzą w rolę żywego nauczyciela. Platformy edukacyjne umożliwiają naukę w dowolnym miejscu, czasie i tempie poprzez kursy on-line, e-podręcznik, kształcenie wyprzedzające, w którym uczeń przed lekcją samodzielnie zbiera potrzebne informacje.
Wyjątkową potrzebą dziecka jest samorealizacja, potrzeba rozwoju i wzrostu. Sprzyjają temu odpowiednie warunki, zasady i metody pedagogiczne, których celem jest budowanie relacji, planowanie rozwoju, ustalanie ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Wzrastające wymagania edukacyjne, zawodowe i społeczne zmuszają nauczycieli do ustawicznego szukania efektywniejszego kształcenia młodego pokolenia – to wyzwanie rozpoczynającego się roku szkolnego 2016/2017.
dr Józef Winiarski
redaktor naczelny
Zachęcamy do zapoznania się z treścią tego numeru „Wychowawcy”.
Koszt 30-dniowego dostępu on-line do wybranego numeru to zaledwie:
SMS – 3,69 zł brutto, przelew lub płatność kartą – 3 zł brutto.
Płatności on-line i serwis SMS obsługiwane są przez Dotpay. Usługa SMS dostępna jest w sieciach Era, Orange, Plus GSM, Play, Heyah i Sami Swoi.
Aby uzyskać 30-dniowy dostęp co całego numeru – kliknij przycisk poniżej. Klikając tutaj możesz bezpłatnie zobaczyć przykładowy
numer „Wychowawcy” on-line (nr 5/2013 „To idzie gender”).
Formularz zamówienia
Nazwa | Przelew | SMS |
---|---|---|
Dostęp do całości numeru 09-2016 | 3 zł | 3.69 zł |
Zawartość numeru:
- Maria Fortuna-Sudor
Uczeń jest najważniejszy. Rozmowa z Kuratorem Małopolskiej Oświaty Barbarą Nowak - Grzegorz Jurczyński
Indywidualizacja systemowych działań celowanych - Ewelina Krzymowska
Indywidualizacja a personalizmw kształceniu - ks. Marek Dziewiecki
Fundament wychowania - Patrycja Woźniak
Szkoła czy firma? - Ewa Gałązka
Nauczanie zindywidualizowane w klasach IV–VI - Karolina Piotrowska
Indywidualizacja motywowania - Elżbieta Trojan
Indywidualizacja kształcenia. Bibliografia w wyborze - Joanna Berska
Czym jest tutoring? - s. M. Urszula Kłusek SAC
Uszanować człowieka - Paweł Ferdynus
Ćwiczenia integrujące odruchy pierwotne - Maria Fortuna-Sudor
Wrzesień… i decyzje o wychowaniu do życia w rodzinie - Jolanta Tęcza-Ćwierz
Czy WDŻ tylko dla elity? Rozmowa z Wawrzyńcem Kowalskim, b. wizytatorem MEN ds. wychowania do życia w rodzinie - ks. Andrzej Zwoliński
W poszukiwaniu szczęścia - Romana Cynk
Dzwon i dzwonki - Dorota Frączek
Stawanie się osobą - Barbara Dagmara Niziołek
Ocena szkolna - Magdalena Korzekwa
Nowoczesność – zakaz myślenia? - Ewelina Krzymowska
Kultura językowa - Ewa Mroczek
Czy wszystko musi być zaje…fajne? Wypowiadamy wojnę wulgaryzmom. Scenariusz zajęć dla I klasy gimnazjum - Biuro Prasowe Profbud
Innowacyjny program przedszkola na UKSW - Aleksandra Stolarczyk
Uroda świata i tragizm bohaterów z Westerplatte. Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie VI
Okładka: fot. Pixabay.com