
W bieżącym roku szkolnym każdy maturzysta przystąpił do obowiązkowego egzaminu z matematyki na poziomie podstawowym.
Aby uzyskać wynik pozytywny, musi zdobyć co najmniej 30% punktów. Około 60% maturzystów popiera obowiązkowy egzamin z matematyki. Wszyscy zdający maturę dostrzegają walory kształcące tego przedmiotu. Wprowadzenie matematyki do kanonu obowiązkowych przedmiotów maturalnych przyczyni się do podniesienia skuteczności dydaktycznej edukacji matematycznej, do odzyskania przez nią właściwej rangi wśród przedmiotów szkolnych.
Na rozwój zdolności i zainteresowań matematycznych uczniów, na efekty osiągane przez uczniów na maturze pracują nauczyciele wszystkich poziomów nauczania. Ważną rolę odgrywa merytoryczne i metodyczne przygotowanie nauczyciela, jego pasja, umiejętność pracy z każdym dzieckiem, korzystanie z dobrych pomocy i materiałów dydaktycznych, motywowanie każdego ucznia do uczenia się matematyki. Potrzebne są zmiany w nauczaniu i w nastawieniu uczniów do „królowej nauk”.
Matematyka uczy logicznego myślenia, wykorzystania wiedzy w praktyce. Umiejętności matematyczne są niezbędne w codziennym życiu, a absolwenci studiów matematyczno−informatycznych z powodzeniem znajdują pracę. To są argumenty za tym, by matematyka znalazła należne jej miejsce w edukacji.
dr Józef Winiarski
redaktor naczelny
Zachęcamy do zapoznania się z treścią tego numeru „Wychowawcy”.
Koszt 30-dniowego dostępu on-line do wybranego numeru to zaledwie:
SMS – 3,69 zł brutto, przelew lub płatność kartą – 3 zł brutto.
Płatności on-line i serwis SMS obsługiwane są przez Dotpay. Usługa SMS dostępna jest w sieciach Era, Orange, Plus GSM, Play, Heyah i Sami Swoi.
Aby uzyskać 30-dniowy dostęp co całego numeru – kliknij przycisk poniżej. Klikając tutaj możesz bezpłatnie zobaczyć przykładowy
numer „Wychowawcy” on-line (nr 5/2013 „To idzie gender”).
Formularz zamówienia
Nazwa | Przelew | SMS |
---|---|---|
Dostęp do całości numeru 06-2010 | 3 zł | 3.69 zł |
Zawartość numeru:
- Mirosław Handke
Matematyka „królową nauk”. By ją polubić, trzeba zrozumieć - Tadeusz Matusz
Matematyka na maturze (list) - Anna Widur
Szach królowej - Elżbieta Trojan
Jak pomóc dziecku z dyskalkulią? (zestawienie bibliograficzne w wyborze) - s. Leokadia Wojciechowska FMA
Droga dopiero się zaczęła - s. M. Urszula Kłusek SAC
Bądź dziwakiem! - Marianna Liberadzka
Zabawy manipulacyjne w początkach matematyki - ks. Marek Dziewiecki
Biblijna wizja człowieka - Marzena Borkowska
Heavy metal – tajemniczość i groza - Jacek Butlewski
Z matematyką na ty (list) - Natalia Ruman
Matematyka w zintegrowanej edukacji - Joanna Żebracka−Sztuka
Gry i zabawy ruchowe. Matematyka w klasie I szkoły podstawowej - Małgorzata Wyjadłowska
Wakacji nadszedł czas. Scenariusz na zakończenie roku szkolnego w gimnazjum - Wioletta Smaglewska, Małgorzata Tomczak
Audycja radiowa z okazji Dnia Dziecka. Scenariusz dla szkoły podstawowej - Elżbieta Trojan
Jak efektywnie uczyć matematyki? (zestawienie bibliograficzne w wyborze) - Irena Świerdzewska
Braterstwo to wzajemne umacnianie i budowanie – rozmowa z ks. prof. Waldemarem Chrostowskim
Fot. na okładce – Gimnazjum nr 27 w Krakowie (fot. Andrzej Lipski)